ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE Z PRACOWNIKIEM ZUS W URZĘDZIE GMINY w STANINIE
Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry Start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski należy składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną.
Osoby, które nie założyły jeszcze indywidualnego konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS będą miały okazję zrobić to przy pomocy eksperta ZUS w Urzędzie Gminy Stanin.
Zapraszamy na spotkanie informacyjne z pracownikiem ZUS w sprawie złożenia wniosku o świadczenie "Dobry Start", które odbędzie się w Urzędzie Gminy w Staninie w dniu 29 lipca 2021 r. w godzinach od 10.00 do 13.00.
Od 1 lipca 2021 do 30 listopada 2021 wnioski na 300+ na rok szkolny 2021/2022 składać będzie można wyłącznie w formie elektronicznej (wnioski będzie można składać wyłącznie przez bankowość elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ZUS czy portalu Emp@tiaMinisterstwa Rodziny). Z przykrością informujemy, że już nie Ośrodki Pomocy Społecznej (OPS), a Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zajmie się obsługą wniosków.
Wnioski należy składać do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę świadczenia nie później niż do 30 września. Gdy wniosek zostanie złożony w kolejnych miesiącach (we wrześniu, październiku lub listopadzie), to środki trafią do rodziny w ciągu 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Więcej na ten temat w linkach poniżej:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start-od-lipca-tylko-elektronicznie